Selamat Datang ke Dilot Wardrobe

Dilot Wardrobe ini adalah kerjasama di antara En Abu Bakar dan anaknya(dilah). Sebarang pertanyaan boleh di kemukakan di sini atau melalui email atau hubungi terus En. Bakar.

Terima Kasih di atas kerjasama dan minat anda

gas akan diserap kedalam rahim melalui saluran uterus

Posted by DilOt Wednesday, August 5, 2009

CARA-CARA PEMPROSESAN TUALA WANITA YG SEDIA ADA DI KEDAI2...

Sebenarnya pad2 yg ada di pasaran, bukanlah 100% kapas.Ia diperbuat dari serbuk kayu pulpa.Tuala wanita diperbuat daripada serbuk kayu pulpa yang dilembutkan dan diputihkan melalui proses pelunturan dengan bahan peluntur berklorin yang menghasilkan bahan kimia iaitu Dioksin. Apabila telah lembut, lapisan inilah yang dijadikan tuala wanita pakai-buang yang telah digunakan oleh wanita di seluruh dunia pada tahun 1970.

Serbuk kayu yg sama digunakan utk membuat keras dan tisu (sebab tu bila kita selesema doktor melarang kita lap flu dgn tisu kerana bimbang habuk dr tisu meresap masuk dlm rongga hidung. Itu baru hidung, bagaimana pula faraj yg amat sensitif.
Proses melembutkan serbuk kayu tadi bermula dan proses memutihkan tuala wanita itu memerlukan beberapa bahan kimia utk pelunturan warna. Mereka menggunakan bahan peluntur yg paling kuat, merendam dgn clorox dan beberapa bahan kimia lain.
Sesetengah bahan kimia tadi masih tertinggal dlm tuala wanita itu dlm proses pembuatan dan pelunturan berklorin itu. Selepas tu baru dibilas, dan digembur utk menaikkan rasa gebu pd tuala wanita itu.
Sebab tu bila kita pakai, terasa tebal sebab proses pengemburan itu tadi.
Selepas tu mana-mana syarikat tuala wanita mengambil bekalan tersebut dan mula mem'paten'kan tuala wanita mengikut paten masing2. Dah siap dipaten, dipasar dan dijual kpd pengguna dan pengguna seawal umur 10 tahun telah memakai pad ini tanpa menyedari kesan dan ancaman toksin yg akan dihadapi pd masa hadapan.

Jika kita memakainya dah pasti terdedah kpd ancaman tersebut.
Bayangkan bila usia menginjak 10 tahun dah mula pakai tuala wanita yg ada toksin.
Bahan2 kimia yg tertinggal td mula menyerap masuk dlm salur peranakan yg amat sensitif (sebagaimana habuk tisu masuk dlm rongga hidung).
Bila usia 30 tahun, kita dah mengunakan tuala wanita bertoksin selama 20 tahun. Keadaan ini yg menyebabkan masalah bau, lendir putih/kuning dan bermcm2 lg.
Lebih teruk lagi ia mengakibatkan masalah wanita spt fibroid, barah pangkal rahim, putaran haid tidak menentu (masalah kesuburan), kesemuanya berpunca dr sisa toksin ni tadi.

Bahan2 mentah dalam pembuatan tuala wanita.



Antara bahan kimia yang digunakan..agaknya berapa gelen yang digunakan??




Bagaimana Dioksin boleh meresap ke dalam rahim??


Darah haid yang keluar akan memasuki tuala wanita melalui permukaan jaringan atau bukan kain kapas. Jika permukaan tuala wanita tersebut berlubang, maka gas toksin yang dibebaskan akan terus berhubung dengan kulit dan akhirnya menyebabkan jangkitan. Jika permukaan tuala wanita bertukar menggunakan kain kapas semulajadi, ia akan menyerap segala gas bertoksin. Ia akan mengelakkan daripada masalah jangkitan, alahan, gatal atau ruam. Darah haid mengalir dari uterus dan diserap oleh tuala wanita. Sejenis gas bertoksin yang dinamakan dioksin akan dibebaskan melalui sistem pemeluapan. Dioksin akan diserap kedalam rahim melalui saluran uterus dan akhirnya sampai ke ovari melalui tiup filopian.


Kalau anda nak buktikan sendiri, anda ambil pad anda..Anda buka bungkusannya, koyak bahagian tengah dan tarik keluar 'KAPAS PALSU' dan rasai dengan jari2 anda. Bukan kapas kan???Itu sebenarnya kertas kitar semula, pad kitar semula yang diputihkan dengan KLOROX dan dilembutkan dengan SOFTLAN...errkk..saya pon terkejut, lerai bila diramas2..kat plasyik pembungkus state 100% kapas..tapi menipu jek lebih. Yerla, sape pernah korek isi perot pad tue kan?? Saya pon tak pernah..taw pakai jek.

Lagi 1 perkara penting..jgn la seronok sgt beli pad yag packed double dengan tawaran harga murah sbbnya pad2 tue dah expired. hAa..dahla pad tu beracun..expired lak, agak2nya lah kan...apa kesan pakai pad expired??eii..tak boleh nk bayangla..ngeri!!!!

0 comments

Post a Comment

    Pengedar

    Pengedar
    Abu Bakar Mohd Noah atau Bakar HP : 019-771 2712 EMAIL: dilot_debest@yahoo.com Lokasi: Johor Bahru, Skudai, Pasir Gudang

    Admin

    Admin
    Nurul Adilah Abu Bakar (dilot/dilah) EMAIL: dilot_debest@yahoo.com

    Penghantaran

    Hanya sekitar UTM, Skudai, Johor Bahru, Pasir Gudang penghantaran percuma..

    Kos Penghantaran

    AURALIFE PERFUME
    RM 5.00 (minimum) = 1 - 5 botol
    RM 8.00 = 6 - 10 botol
    RM 10.00 = 1 set produk

    setiap 5 botol tambahan RM 5.00

    EUMORA
    RM 3.00 (minimum) = 1/4 bar
    RM 5.00 = 1/2
    RM 7.00 = 3/4 bar
    RM 10.00 1 kotak

    setiap 1/4 bar seterusnya perlu ditambah RM 2.00

    ANION
    RM 5.00 = set percubaan
    RM 5.00 (minimum) = 1 bungkus
    RM 7.00 = 2 bungkus
    RM 9.00 = 3 bungkus

    setiap 1 bungkus seterusnya perlu di tambah RM 2.00

    Proses penghantaran akan dilakukan sebaik sahaja bayaran diterima melalui akaun Maybank

    Barang akan diterima dalam masa seminggu dan bergantung pada stok barang

    RABU : pembayaran selepas 4.30pm(Sabtu) & SEBELUM 4.30pm (Selasa)
    JUMAAT: pembayaran selepas 4.30pm(Selasa) & BEFORE 4.30pm (Khamis)

    Waktu Urusan :
    Bila-bila masa tetapi bergantung pengesahan terlebih dahulu melalui SMS.


    PENTING :
    Sila buat tempahan terlebih dahulu samada menggunakan email atau sms. Pembayaran hanya dilakukan melalui tunai atau online sahaja.